(Köz)szempont

Hazánk és a világ ügyes, de leginkább bajos dolgai, felrázva, nem keverve.

Kontakt

Az e-mail címed:

A legújabb szempont a FeedBurner-rel jut el hozzád.

Személyes kontakt: kozszempont@gmail.com

Követési távolság:

Ezeket szeretjük:

Vitatott szempontok

  • sorica123 (törölt): 'Egyszerűen csak emberközelivé válna, és ami még ennél is lényegesebb: jóval modernebbé.' - szerin... (2011.02.01. 09:42) Könyvtári tragikomikum
  • Kandabula: @SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: johogyvansárhányod. Nekemnincs. (2011.01.20. 00:51) Valami változott
  • SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: @Kandabula: Tessék,tessék? Nem hallom,mert zörög a sárhányó! :) (2011.01.19. 21:32) Valami változott
  • Kandabula: @SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: johogyvagy! Üldözjél, előbutob utoléreld maga... (2011.01.19. 19:08) Valami változott
  • Kandabula: @SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: örülök, hogy vagy. Üldözjél. Elöbutobb útolér... (2011.01.19. 19:06) Valami változott
  • Utolsó 20

Író, szerző, műfordító

Apa, kezdődik!

2010.01.27. 18:43 H00ligan

Ó igen, kezdődik. Ismét eltelt négy év, és bármennyire is szeretnénk, ezt a 4. évet sem fogjuk megúszni: könyököt ki, kettesbe be, indul az idei kampányidőszak. Mondhatjuk, hogy ez a szükséges rossz, hisz a demokrácia egyik alapja, hogy lehessen választani, de hogy milyen a felhozatal, az már megint egy másik kérdés, ahogy az is, hogy a világ fejlettebbik felén valamivel ízlésesebben zajlik ez az egész.

A probléma talán ott van, hogy az elmúlt idők választási kampányait visszanézve sajnos idén sem számíthatunk semmi jóra. Megkockáztatom, az elmúlt 2-3 év és jelen kampányidőszak között talán csak annyi lesz a különbség, hogy több propaganda lesz az utcákon, televízióban, plakátokon, és talán sűrűbb lesz az egy mondatban előforduló „hazaáruló” aránya. Meg persze a külföld is jobban beleláthat majd, milyen is a mi politikai kultúránk a hétköznapokban, de szinte előre borítékolható, hogy lesújtó képet fog kapni. Itt tartunk most. Magyarország, 2010.

Mindazonáltal Sólyom László a lehető legbölcsebben döntött, hogy a legkorábbi időpontra tűzte ki az első fordulót. Talán nem is túlzás azt állítani, a végső eredmény már most borítékolható, de ettől még egy cseppet sem lesz szebb vagy jobb ez a pár hónap.

Nyugdíjreform, autópálya-építés, az egészségügy rendbetétele, munkahelyek teremtése, oktatási reform, a szélsőségek visszaszorítása. Hogy ezek ismerős jelszavak? Ugye. A probléma csak ott kezdődik, hogy a jelszavakkal csak választást lehet nyerni, nem pedig egy országot irányítani.

Hogy mit tehetünk? Semmit. Pontosabban egy valamit, fogjuk magunkat, és elmegyünk szavazni. Mivel kis hazánk még nem jutott el odáig, hogy kollektívan küldjük el a búsba az elmúlt 20 év brigádjait, hát jelöljük meg a B-t, és irány az urnákhoz, kiválasztva a szerintünk kisebbik rosszat. Hogy miért? Mert csak ebben az egy esetben vonhatjuk majd őket kérdőre, hogy hát rendben, pofont kaptunk, de hát cukrot ígértek, most akkor hogy is van ez?

De persze lehet otthon is maradni, mondván, hogy „én már kiábrándultam az egészből”. De aki meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára is adott volt. És igen, hidd el mások is kiábrándultak. Nem vagy egydül.

163 komment

Címkék: kampány politika választás magyarország 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://szempont.blog.hu/api/trackback/id/tr381707166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_belo_ 2010.01.27. 20:31:54

legszívesebben azt mondanám, hogy szavazzunk olyanra aki még nem volt a parlament közelében.. nekik kell pár év ameddig felderítík, hogy lehet nagyban lopni..
de sajnos a legutóbbi eus választás után már ezt sem tudom tiszta szívből ajánlani.
megoldás:
arra szavazzunk aki sem eus sem hazai parlament közelében nem volt még :) annyira nem b@szhatnak el semmit mint az ismert nevek :)

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 20:32:42

mióta számít bármit is, ha höbörög a választópolgár? ne menjetek szavazni.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.01.27. 20:38:34

Az is egy valós választás, hogy ezekből nincs választás. Márpedig nincs, a magyar politikai szereplők egytől-egyig vállalhatatlanok. Teljes mértékben kizárt, hogy bármelyikre is szavazzak, még ellenszavazat formájában se!
Amúgy is hörög mindig mindenki, szóval tökmindegy.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.01.27. 20:42:08

És ha nincs kire szavazni a sok demagóg gusztustalan majom közül?

Gera 2010.01.27. 20:46:33

Annyiszor elhangzott már ez, de ettől nem lett kisebb baromság :) Valahogy nem igazán érzem az összefüggést a szavazás és a számonkérés között. Mikor szólhatok majd be a fidesznek? Ha rájuk szavaztam? És ha a jobbikra? Vagy az mszpre? Vagy a munkáspártra? Akkor is? Akkor miért nem, ha egyikre se? Valaki próbálja már meg értelmesen összefoglalni. Mire is kapunk lehetőséget? Hogy 1/5000000 részben befolyásoljuk az eredményt? Hú vazze.

Azt esetleg tényleg lehetne mondani, hogy az ne hőbörögjön, hogy nem úgy mennek a dolgok, aki nem _jelöltette_ magát a választáson, hiszen mindenki előtt ott a lehetőség, hogy megvalósítsa az elképzelését, de aki csak panaszkodni bír, de nem tesz semmit, csak mástól várja a problémák megoldását, az ne pofázzon :)

butus 2010.01.27. 20:46:39

Én elmegyek, és ráírom a szavazólapra, hogy nincs elfogadható jelölt! Legalább érezzék, hogy miért nem választottam.

is 2010.01.27. 20:46:55

@sagia77: akkor majd mások fogják megválasztani valamelyiket (na melyiket, hát a FIDESZt), és aztán esetleg később mégis bánod, hogy nem szavaztál.

is 2010.01.27. 20:49:22

@manókomment: eddig is megválasztottak valakit, eddig is hőbörögtek. tehát most is meg fognak választani a hőbörgők valakit. el kell menni szavazni mindenkinek.

Nazareus 2010.01.27. 20:49:34

Annyi az egész, hogy aki nem szavaz, arra arra szavaz, hogy mások szavazzanak helyette :)

is 2010.01.27. 20:51:56

@Gera: lehet, hogy az 1/5000000 kevés, de abból jön ki a végeredmény, és ennél jobbat még nem találtak ki. ha ezt nem teszed meg, akkor nem 1/5000000, hanem kvalitatív alapon veszted el az erkölcsi alapodat a hőbörgésre.

AnarchoAteista 2010.01.27. 20:58:16

Ja. És kire? az elmúlt húsz éve minden kormányra került pártja megmérettetett és kevésnek találtatott. MDF: hol van már a "nyugodt erő"? Szadesz: mikor voltatok utoljára 20% felett? Szocik: Elkúrtátok nem kicsit , nagyon. Fidesz: A hordószónok Orbánnak miért csak négy évet szavaztak? az elmúlt húsz év habzsolással és nem evéssel telt el, harácsolással és nem pedig úton a magyar társadalom szebb jövője felé. Országunkban szélsőségesek a jobboldalon, a baloldalt olyan emberek fémjelzik, akik sohasem tudtád, mit jelent a szocializmus elve! Azt, hogy a társadalom alsóbb rétegeit is beemeljük magunk közé! Fidesz és a polgárság víziója: hogy lehet a polgárság zászlóvivővé tenni, mikor a magyar társadalom döntő része továbbra is MUNKÁS, és esélye sincs eljutni a polgárság életviteléig? Minek pipiskedünk a nacionalizmust zászlajunkra tűzve, amikor az lenne az ésszerű, hogy a határokat lebontsuk, és mindenki ott élhessen ahol akar, szerte Európában? Miért útál minket az egész Kárpát-medence? Azért, mert ők Trianonnal együtt nacionalizmust is kaptak, a miénk pedig elvérzik egy Sólyom-féle Észak-Komárom, és egy diplomáciai irgumburgum miatt? Hát én immár kit válasszak? Van választásom?

Nem jutottunk tovább sajnos politikai kultúráltságunkban a nemesi vármegye lepénzelt választásainál sem. és a teendőink egyre csak torlódnak, majd agyonütnek minket. Mert ilyen a magyar lélek, amilyen a kommentem. Zaklatott, ha választania kell két dolog között, szíve kettészakad (Habsburgok, török, németek, pápa, oroszok-szovjetek... folytassam?) Mindig volt kik közül választanuk, és mi mindig a rossz lóra tettünk, wáháhá.

A magyar VULGÁRpolitikában nincs egyetlen olyan személy, csoport sem, akinek ne szennyeződött be volna a keze. A potenciális újoncok közül az egyik szélsőségesen lázít, lejáratja az országot, és annak lakosait is - igen, a Jobbik az, Morvai, Vona és a többi elszállt barom magyarmentés kuruckodása, antiszemita, és rasszista (ja, bocs rasszista nem, mert a cigány önmagában nem egy rassz) plitikája nem a progresszió felé mutat, a másik meg, hát hogy is monjam nem töri magát (vagy lehet, hogy csak nincs pénze).Ebben a kirakatdemokráciában minden dekoráció megvan ahhoz, hogy boldog, fejlődő ország legyünk, mi mégis mindig valahogy rossz felé haladunk.

Két fekál közül válasszak? Legyen esetleg három? Bele kell hogy lépjek? Nem. Nem kötelességem, még kitáncolhatok oda, ahol nem érdekelhet a politika, mert nincs szavazati jogom. Mert nagyon sokunknak megvan a joga ahhoz, hogy változtassunk, sőt ez nekünk KÖTELESSÉGünk lenne. Én azonban rühellem a kötelező mutatványokat. Nem szavazok. A részletek fent.

Viszon'luppá!

doberman 2010.01.27. 21:05:27

Ha nem találtok megfelelőt, akkor ne menjetek szavazni.

Szebb jövőt!

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 21:05:33

@is: se szavazni, se höbörögni nem kell senkinek. föleg amikor egyiknek sincs értelme, csak az "eddig is" fenntartása, amit legtöbben utálunk, és ezért lehetne pálya höbörögtetni a sok frusztrált és palánkok során átbaszott embert. szóval álljak én is a sorba, szavazni-höbörögni ejn-cvej, aki nem lép egyszerre...? marhaság.

Picsasereghajtó 2010.01.27. 21:09:44

@AnarchoAteista: "Fidesz: A hordószónok Orbánnak miért csak négy évet szavaztak?"

Mert a szocik 2002-ben ügyesebben kampányoltak.

Én betiltanám az egész kampányt a picsába, úgy ahogy van. Az emberek szavazzanak politikai meggyőződés alapján, ne pedig az döntse el, hogy ki mosolyog szebben a plakáton és ki ígér 1000 Ft-tal több nyugdíjat. Legyen központi kampány, ami felhívja az emberek figyelmét a választás fontosságára és tudatosítja bennük hogy mikor lesz, de a pártok ne kampányolhassanak!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.27. 21:15:25

Konyorgom lojetek le.
Vagy vegyetek ki az agyam ugy majus kozepeig.

Gera 2010.01.27. 21:18:35

@is: Én amúgy kisebbik rossz alapon a fideszre szavazok, mint a többi birka, de ezt a dumát akkor sem értem.

Erkölcsi alapon? Miért? Nem arról van szó, hogy szarik bele az illető, hanem felelős döntést hoz arról, hogy ebben a komédiában nem hajlandó részt venni, mert szerinte tökmindegy, ki nyer, nagyjából egyformán szar lesz a végeredmény. Akkor születhetnének igazán érdekes eredmények a választásokon, ha mindenki hasonlóan gondolkozna. Ha az emberek nem fogadnák el simán ezt az ócska hazudozást, amit a pofánkba zúdítanak mindkét oldalról, hanem komoly elvárásaik lennének a politikusokkal szemben. Ha elvárnák, hogy tisztességes érvekkel győzzék meg őket ahelyett, hogy ócska szlogenek ismételgetésével terelgetik őket, mint a birkákat.

Fercsee 2010.01.27. 21:19:03

Én akkor érezném magam szarul ha betenném az ikszet bármelyik jelenlegi párt mellé ... 4 évig az járna a fejemben : úristen, én ezekre szavaztam ?!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.01.27. 21:21:09

@hern: "Én elmegyek, és ráírom a szavazólapra, hogy nincs elfogadható jelölt! Legalább érezzék, hogy miért nem választottam."

A szavazatszámláló bizottság tagjai valószínűleg évtizedek múltán is döbbenettel fognak visszagondolni az esetre. Egyébként senki más nem fogja látni a kiáltványodat.

sípos kornél 2010.01.27. 21:28:49

"...mert a lehetőség számára is adott volt."

Mármint mire? Hogy patkányok, csótányok vagy férgeket segítsek hatalomba. Mindegyiket egyfromán gyűlölöm, úgyhogy inkább nem.

Brada Redax 2010.01.27. 21:30:02

Nem is értem miért nincs a szavazólapon olyan hogy:
"Egyik sem a fentiek közül"

nagy meglepetés lenne ha kiderülne, hogy akik nem mennek el szavazni., azok közül sokan elmennének a fentire szavazni.

mert most csak azt tudjuk, hogy X ember nem megy el. úgy tudnánk hogy X/2 aki igazán nem megy el, a másik meg a "lesz*rom pártra" szavazna ha vóna.

bunko_jobbos 2010.01.27. 21:31:03

Mi ez ár megint? Mi az, hogy nem lehet senkire szavazni? Mi kell nektek, ha nem elég jó a Fidesz? Az adósságcsökkentés, lakásépítés, GDP-növekedés időszaka nem volt elég jó? És nem ám szóban, hanem a valóságban!!
Akkor bazd meg, ne menj el, hogy szart küldjél már megint kormányra, mint 4 éve. Úgyis tudom, hogy a "minden párt egyforma" rizsát a volt MSZP-szavazók nyomják.Persze őket megértem, jól átverték őket, de akkor én miért láttam, hogy az szar lesz?

Kruppe 2010.01.27. 21:32:52

A blog szerint a király meztelen. Haha, pedig ezt nyilván nem is olvasta:
www.kibulizottorszag.net/index.html

közlekedő edény 2010.01.27. 21:34:55

április 11, szavazás- úgy hangzik, mintha egy új zs kategóriás fantaz-izét mutatnának be a mozikban jó drágán

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2010.01.27. 21:40:36

Fideszes vállalkozás elmaradása miatt oszlatták fel a siklósi szervezetet?

Ifjabb Szalai Ottó, a feloszlatott siklósi Fidesz tagja csődtől félti a települést, amibe szerinte egy beruházás vinné Siklóst. A beruházásban egy magas rangú fideszes politikus is érdekelt, sugallja a siklósi politikus. A település ellenkezésének mindenesetre az lett a vége, hogy a fővárosi központból feloszlatták a szervezetet.

Ifjabb Szalai Ottó csak volt a siklósi Fidesz tagja, csoportelnöke, az országos választmány feloszlatta a szervezetet. Amint arról a STOP elsők között beszámolt, a településen Kékkői Zoltánt támogatták a helyi erők, három kivétellel. Tizenkét helyi szervezetből kilenc a régi jelöltet, ám Villány, Harkány és Diósviszló Tiffán Zsoltot jelölte a Fidesz országgyűlési képviselőjének.

A helyiek nem fogadták el a döntést, amely szerintük szembe ment a demokratikus választásokkal és értékekkel. A zendülésnek az országos választmány vetett véget, amely feloszlatta a szervezetet. A feloszlatást éppen az a Tiffán Zsolt felügyelte, aki ellen megfogalmazták véleményüket a helyiek. Ifjabb Szalai szerint azonban a háttérben több van, mint egyszerű személyi kérdés: a válság idején valakik saját vállalkozásuk érdekében képesek lettek volna csődbe vinni a várost.

Siklós város termálfürdője van a háttérben. Persze, hogy kinek épülnek, azt nem tudjuk, hogy miért azt inkább - írja a STOPhoz eljuttatott levelében ifjabb Szalai. A fürdő összköltsége 3 milliárd forint, amelyet hitelből finanszíroz a tavaly 5,1 milliárd forintból gazdálkodó város. (120 millióba került egy kút megvétele a várostól 8 kilométerre, ami 34 fokos vizet ad, ez 330 millióba kerül, amíg behozzák Siklósra, 118 millió forintba kerül 110 parkoló, és 2,45 milliárdba kerül a fürdőépítés) - olvasható a tételes elszámolásban.

A háttérben annak nagysága miatt a siklósi Fideszt a beruházást támadta, és nem szavazta meg, mert nem térül meg a városnak, "csődbe" viszi a települést. Az előző strand 3 havi működéssel évente 20-25 millió veszteséget hozott a városnak, figyelmeztet a levélíró.

De miért is szükséges a strand? "A 2,45 milliárdos fürdő építést végző Aquaplus Kft. ügyvezető igazgatója ugyanazon településen és címen bejegyzett cégben az Aqua Holding Kft-ben tulajdonostársa Bánki Eriknek, a Fidesz regionális igazgatójának, aki az országgyűlés turisztikai bizottságának elnöke.

Kedden este Bánki Erik a feloszlatással kapcsolatban közölte, hogy a döntést a párt országos választmánya hozta, mert úgy találta, a csoport elmúlt években folytatott tevékenysége több ponton ellentétes volt a párt alapszabályával. Hangsúlyozta: a döntés nem egy konkrét ügy, hanem hosszabb folyamat következménye, amely még a siklósi csoport 2006-os, az országos átlagnál gyengébb választási szereplésével kezdődött.

A fürdőépítésről szerettük volna megkérdezni a képviselőt, de egyelőre nem értük utol.

misinator 2010.01.27. 21:40:40

Az is egy megoldás lenne, ha a pártlistás lapokat az emberek - spontán, maguktól - teleikszelnék, hogy érvénytelen legyen - de ne üres! - jelezve a mostani "elittel" a választások közti véleményüket, elégedettségüket.
De ez birkaisztán, úgy szavaz a nép, mintha csak ezek közül a ""képviselők"" közül lehetne választani...

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 21:43:26

@bunko_jobbos: hát nem érted? A fidesz nem csinált négy év alatt kánaánt, ugyanúgy, ahogy a többiek sem. A divatidióta hőbörgő, aki tudja a frankót, hogy mind egyforma, az egy pillanatra sem veszi számításba, hogy az eltelt 20 évből 12-t ugyanazok vitték, akik negyven évig terelgették a lejtőn az országot.

Hol érdeklik az ilyeneket a számok.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 21:54:00

@misinator: A legbirkább dolog, nem felfogni a demokrácia működését. Amíg az egyes emberek érdekei különbözőek, addig még mindig ez lesz a leginkább működő forma. Persze (jó)néhány "idealista" szerint majd jön valaki más, aki majd nem, egyáltalán nem, és mindent jól, és...

Nem. Ez így működik. És ha nem mész el szavazni, és nem választasz olyat, aki legalább részben elfogadhatóan működik (pl adósságállomány, népesedéspolitika, adózás) ami a te mindennapjaidat is érinti, akkor majd az, akinek a te adódból ígérnek minden kalácsot a tejbe, az majd elmegy, és megszavazza. Akkor is, ha a te kontódra ígérik, pláne akkor.

És azért illik nézni a valós számokat, amikkel jellemezni lehetett egy-egy kormányt, mert aki kormányozni akar, annak ígérnie is kell azoknak a tömegeknek, akik csak 19000 forintig tudnak számolni.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 21:55:21

@ORBÁN őskövület lejárt lemez , MLSZ elnöknek jó !: És most akkor ez kinek jó?

Vajon ezek a Fideszesek most kire fognak szavazni? :) Mi lehet a lelkükben? (mert, hogy mi van a fejükben, azt tudom :) )

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:02:24

@Ludas Matyi Online: Majd szavaznak az LMP-re, és onnantól minden más lesz. Senki nem fog kenőpénzt elfogadni, senki semmilyen módon nem fog korrupcióban részt venni.

sertésmájkrém 2010.01.27. 22:04:32

vadul az index, válaszd a kisebbik rosszat, mi? nyomorultak.

appa68 2010.01.27. 22:05:37

Igaz. Kezdődik a szokásos őrület. A v.polgárok jelentős része már tudja hogy kire fog szavazni, szerintem ők megpróbálják kívülről figyelni az egészet. A most kezdődő agymosás az egyébként az egészet le... 20%-nyi emberkéért megy. Úgyhogy lehet még bármi.
Magam részéről azt kívánom, hogy legyen tiszta, becsületes választási küzdelem, minél kevesebb anyázás és a végén győzzön a jobbik!

has 2010.01.27. 22:07:04

Itt nincs a legkisebb rossz!! Senki ne menjen szavazni!! Félek abból sem értenének semmit ezek a tetvek. Nézd meg a jobbikot. Már ott nyüzsög a sok megélhetési köztük, mert látják a jövőben lenyulható pénzeket.

vidor 2010.01.27. 22:08:23

Énmeg gazmeg elmegyek szavazni és faszt rajzolok a papírra. Utána hőbörgök.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 22:10:24

@appa68: "minél kevesebb anyázás és a végén győzzön a jobbik!" - ez lol

Darkcomet 2010.01.27. 22:10:46

Ritka szar és ostoba poszt volt ez. Ezt a faszságot hallgatom már húsz éve, ezzel a faszsággal tudtak elcsalni mindig is a szavazó urnákhoz. Hát idén nem. Az én szavazatom az, hogy nem szavazok, ugyanis jelenleg nincs olyan politikai erő hazánkba, akikre nyugodt lelkiismerettel leadnám a voksomat. És tudod kedves posztoló, most már ott tartok, hogy a lelkiismeretem előrébb való, mint ezek a tetves pártok, meg ez a szánalmas ország. Tutod engem már csak egyfajta ígérettel tudnának megvenni ezek péniszfaló politikusok, a nyugodt élet ígéretével. És itt most elsősorban nem a pénzről beszélek, hanem arról, hanem az élhetetlen, mocskos, kisszerű, kulturálatlan mindennapokról, amiben minden egyes nap élni kényszerülök. És ezt nem hogy nem ígérik, még csak el sem jutnak oda, hogy egyáltalán elméleti síkon elgondolkozzanak ezen, és kicsit magukba szálljanak. És tudod, amíg az ő részükről nem látok egy fikarcnyi késztetést sem a változásra, önmaguk megváltoztatására, ti. hogy ne nézzék az állampolgárt hülyének, ne hazudjanak nap, mint nap a pofájába, ne csak az önös politikai és anyagi érdekeiket nézzék, addig nekem ezek a szarjankók ne ugassanak, te meg ne ítélkezz felettem, meg mások felett, akiknek már tele van a tökük az egésszel.

2010.01.27. 22:13:36

A választás magyarországon mindig is arról szólt, és arról fog szólni, hogy melyik párt melyik „kasztnak” milyen anyagi többletjuttatásokat igér, ha rászavaz. Az emberek pedig önzőek makacsak, arra ixelnek, ami az egyén személyi kasszájának többet ígér. Aztán választások lezajlanak, a pártok szemenköpik szavazóikat, szavazóik meg egymást, az igéretek meghiúsulnak, az ország lejjebb csúszik. 4 év múlva szerva itt csere ott, és jöhet a dezsavü érzés, a meghúzott nadrágszíj mellett. A 2010-es választás abból a szempontból különleges, hogy megjelent a palettán egy olyan párt, ami végre nem elsősorban az egyénnek ígér, hanem nemzetben gondolkodik. Nagyon jó megközelítés, mert az elmúlt 20 évben a nagy igérgetések, reformok, változások, párthatalmi harcok, történések elkúrások, ország tönkrebaszásának hőskorában egy dologról feledkezett meg a mindenkori politikai elit: a magyarságról, és nemzetről, nemzettudatról, hagyományörzésről, ifjúságról, és arról, hogy a kárpát medence lakói ne köpjék egymást szemközt. Ez a minimális magyarkodás már annyira szokatlan, hogy sokaknál simán kiveri a biztosítékot, egyesek nácinak, mások cikinek kiáltanak ki egy alapvetően hazafias érzelmű mozgalmat.

Szerintem, az elmúlt 20 évben most van a legnagyobb esély arra, hogy fordítsunk a sorsunkon. Kicsit keményebb, kicsit radikálisabb, de azt hiszem dicső, luxuséletvitelhez szokott élenjáróink megmutatták, hogy puhapöcs seggnyalással, dörgölödzéssel, lagymatag semmittevéssel, pofázással, szemérmetlen rablással, hazudozással nem sok mindenre jutunk. Ideje kicsit másképp csinálni. Az hogy magyarországon a magyar adófizetőnek, magyar családoknak, magyar polgároknak kedveznek, még távolról sem rasszizmus. Minden valamirevaló fejlett ország haza játszik. Ha nem lenne jobbik valszeg én sem mennék szavazni, az eddigi politikai garnitúra nem érdemli meg azt a 2 percet sem, amit erre szánok.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 22:14:07

@Darkcomet: neked meg riszpekt ;)
na én el, végszóm pedig: ne szavazzatok.

pink75 2010.01.27. 22:15:15

amúgy az ne hőbörögjön, aki elmegy szavazni - mert az, függetlenül attól, hova szavazott, áldását adja erre a katyvaszra

Unter Bahn (törölt) 2010.01.27. 22:18:30

Elmegyek! Az 'anyátok úristenit', MOSt elmegyek!!! Az utolsó kettőn nem voltam, mert szvsz már lejátszott meccs volt és igazam lett, de most elmegyek, mert kp nagy pártot szeretnék olyan szinten távol tartani a hatalomtól, amennyire lehet:-(((

Mindkettő volt már kormányon, láttuk mindkettő ámokfutását... én most diktatúrát akarok!!!

Olyanosat, mint Rákosi-pajtás idején, biztos sok jó elvtárs és polgár is elbukik majd, de most őszintén nézzünk a tükörbe és kérdezzük meg önmagunktól is: "A demokratikus berendezkedés... ugye elbukott???"

Mivel a jóhiszeműségre épül és a kontroll éppen azok kezében van, akikkel szemben védekeznünk kellene...

Diktatúra (a megfelelő emberrel), vagy polgárháború, válogatás nélkül, mint '56-ban... szvsz: "a csőcselék forradalma" volt...

Aki volt katona, tudja: ha civil akart fegyvert a raktárból, annak nem adtak. Ha erőszakoskodott - mindegy hogy felbújtók hatására vagy sem - a hatalom védekezett. Mi az, amit a '90-es években máshogy csináltak volna egy laktanya megtámadásakor???

Most ugyanott állunk, de szellemi vezér és ideológia nélkül... Döntsön a választás!!!... De aztán tényleg kuss legyen!!!

PS. Amúgy ÉN, a SzOCIALISTA... kicsit félek, hogy ismét a szocik győznek... Mondhatnám hogy Fideszék, de valójában mindenki!... előzőleg minden elkúrt... a licitálást, az ígéreteket, a programot, a tévévitát...

Szakembereket akarok!!! Nem bankárt, nem ügyvédet, nem szociológust, hanem igazi GAZDASÁGI SZAKEMBERT"... Nevet nem merek mondani, hiszen senkit sem ismerek jobban mint Kozsót vagy Tillát, netán 'Középutas Zsófiát' de azt tdom, hogy ha nem teccik, én azért szeretném visszahívni... pl...csak hogy ne érezze már annyira nyeregbe' magát...

Másik verzió: fent a nikknév: én mindent és mindenkit helyrerakok, ha megválasztotok... Itt a blogban jelezzétek, mert elég kevés pénzem van, a héten állítólag a vizet is kinyomják (szarnak ezek a "jótékonysági szervezetek" kérésére), tehát ha van lóvé, szigorúan "fenntartási költségként elszámolva" tiszta felhasználás, korrupció fel sem merül:-)))

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2010.01.27. 22:23:17

Az egyetlen igazi és ésszerű alternatíva az LMP. Meg kell adni nekik a lehetőséget. Hajrá!!

fingerbangs 2010.01.27. 22:24:14

én tuti nem megyek szavazni
értelmetlen
csak olyanra lehet szavazni akire épeszű ember NEM szavazna sose

senki ne menjen szavazni, akkor talán a káoszból új rend születik

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:24:49

@Ludas Matyi Online: Hogy Hofit idézzem, "anyádból szüzet csinálok, szavazz rám"

Azt még megértem, hogy a jobbik, és az lmp szavazók összemossák a nagy pártokat, mint ha valóban ugyanaz történt volna mindegyiknek a ciklusában, mert ők most próbálnak oda tülekedni a szafthoz, hogy ők is mártogathassanak. De Azt is, ha a szoci szavazók próbálnak összemosni, mert nekik is jó az. De hogy magukat értelmesnek gondoló emberek, akik nem akarnak szavazni, annyi fáradságot ne vegyenek, hogy utánanézzenek, hogy valójában mi történt egyes kormányok kormányzása alatt, hogyan alakultak addig, amíg eljutottunk eddig az állapotig, hanem mint egy jó átlagos mónikasó fan, beszopják a lowlevel mediashitet, és az alapján foglalnak állást, na az az igazán megdöbbentő.

Unter Bahn (törölt) 2010.01.27. 22:25:33

@Ludas Matyi Online: "Az én szavazatom az, hogy nem szavazok, ugyanis jelenleg nincs olyan politikai erő hazánkba, akikre nyugodt lelkiismerettel leadnám a voksomat."

Anno én eljátszottam ezt is és képzeld: a híradóban nem emelték ki, csak hogy volt x db érvénytelen szavazat:-(((

Amúgy én nem f.szt rajzoltam (csak mert nincs tehetségem) hanem áthúztam és ráírtam hogy "EGYIK SEM"...

Szerinted a szavazólapon most lesz ilyen alternatíva???

Úgyhogy nyugodtan menjél el, gyarapítva az érvénytelen szavazók táborát, akik mindegy hogy f.szt rajzolnak vagy SMS-t, de papíron szavaztak és RONTJÁK A STATISZTIKÁT!!!

lifelike 2010.01.27. 22:26:27

hogy pofára fognak esni a fidesz szavazói, nyerni fog a pártjuk és nem lesz kolbászból a kerítés, megy tovább a szopás
hehe
úgy várom már, hogy lássam az arcukat

Daany 2010.01.27. 22:29:09

Ha változtatni akarunk akkor igenis el kell menni szavazni. Én biztos elmegyek, és az LMP-re szavazok, mert még fiatalok és tenni akarnak. Ők a saját és a mi jövőnkért dolgoznak még van motivációjuk, nem csak a pénztárcájukat akarják teletömni.

2010.01.27. 22:35:48

@órarugógerincű felpattanó: 20 év után, tönk szélén álló országgal, szerintem már nem érdekel senkit ki síbolt kevesebbet... Olyan ez mint a focimeccs, nem számít ki hogy játszott, csak az ki mennyi gólt lőtt. Nos magyarország kapuja tele van labdával, ráadásul a fele öngól.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:36:08

@lifelike: Ez a különbség a fidex és az mszp szavazói bázisa között. A fidesznél a nagytöbbség nem azt várja, hogy csináljanak a szarból aranyat, hanem azt, hogy fogják vissza a korrupciót, és teremtsenek egy stabil, vállalkozásbarát környezetet. A bevételekből meg törlesztgessék az államadósságot, és hamár pénzt költenek, akkor azt értelmes családtámogatásra költsék, ne szocpolmaffiákra. Ennyi az elvárás, nem kell kolbász a kerítésre, csak lehessen nyugodtan dolgozni, majd én megtermelem magamnak a kerítésnek valót.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:37:51

@Jankove: Hát, aki ezen a meccsen gólt lőtt, ami nem a saját kapuba ment az, tisztelt olvtársam a fidesz volt. Ha mond valamit a gdp arányos 53%-os adósságállomány. Ha nem mond, akkor mindegy, csinálj amit akarsz.

2010.01.27. 22:41:01

@lifelike: "hogy pofára fognak esni a fidesz szavazói, nyerni fog a pártjuk és nem lesz kolbászból a kerítés"

nyugi, már megvannak a kész ultimat válaszok. "Az mszp mindent ellopott, kiürült kasszával nem tudunk mit kezdeni" Nagyjából ezzel el is lesz intézve minden, a nép meg tudomásul veszi.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:41:32

@Daany: Persze. Most még talán el is hiszik ezt, azután amikor bekerülnek a több száf féle érdek ütközési zónájába szépen ugyanúgy letérdelnek, és beveszik a f**zt. Ez ugyanis így működik. Így is lett kitalálva, és így is fog működni.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:43:23

@Jankove: Miért? Szerinted tele a kassza? Az a gdp arányosan 80+% adósság az szerinted mi? Megnyomsz egy submit gombot és el van intézve?

Nagyon sok mindent jó komenistáink évekre előre elkúrtak, ezt azért minden normális ember látja.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 22:43:42

Említsük meg a Seres Mária Civil mozgalmát is :) (Használd a Google-t)

Aki szereti a sört és a szőkéket az rá szavaz !!! Nőknek meg kötelező rá szavazni.
És ott a kalozpart.org, igaz az is LMP, de hátha így jobban tetszik valakinek.
Ezeknek a pártoknak egy nagy előnyük van a régiekhez képest. Nincsenek benne korrupt őspolitukusok.
Ugye mennyi lehetőség van szegfű és narancs helyett? :) Azt még megértem, hogy aggastyánok a biztos régi szarban akarnak ülni, de hogy egy mai fiatalnak nincs annyi vér a pucájában, hogy valami újat kipróbáljon. Beszariak :)

FAbian 2010.01.27. 22:49:53

@hern: tök fölösleges,egyszerűen érvénytelen lesz és kész,legföljebb a megjegyzés rovatban ott lesz,hogy "nincs jelölés a szavazólapon"...vagy valaki suttyomban behúz valahová egy X-et...

2010.01.27. 22:51:18

@órarugógerincű felpattanó: Én nem akarlak lebeszélni a fideszről, de az elmúlt 8 év, és fidesz ellenzékben töltött "munkája" az csillagos egyes. Lehet hogy már fáradtak a fiúk, lehet hogy az ominózus GDP növekedés csak pillanatnyi szerencse volt, és fidesz nélkül is megtörtént volna. Engem ezek a gazdasági dolgok nem érdekelnek, hányok ha kimegyek az utcára, hányok attól hogy honfitársaim ölre mennek egy multinacionális hipermarket kiürült parkolójában, egy szaros parkolóért. Hányok ettől a mocsoktól, erkölcsi fertőről, az ország tönkretételétől. Hányok attól hogy mindenki át akar baszni a sarki füszerestől kezdve a legnagyobb bankig. Hányok hogy nem tudom mi lesz holnap. Félve nyitom ki a postaládát, vajon nem-e egy vaskos bírság, vagy lehúzás lapul benne... ha jó napom van, akkor csak egy átbaszós "Ön Nyert" feliratu spam. Hányok attól hogy Magyarországon egy Magyarral bármit meg lehet csinálni, és az alkotmányos jogok szart sem érnek.

Hol érdekel engem a GDP........

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:51:38

@Ludas Matyi Online: Nincs olyan, hogy új. Az ugyanolyan kamu, mint a 25. órai nyugdíj.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:52:38

@Jankove: Akkor kénytelen leszel keresni egy másik bolygót.

2010.01.27. 22:54:19

@órarugógerincű felpattanó: "Nagyon sok mindent jó komenistáink évekre előre elkúrtak, ezt azért minden normális ember látja."

Elvtársak "érdemeinek" elismerése mellett imádom, hogy úgy beszélsz a fideszről, mintha ők nem lettek volna itt az elmúlt 20 évben. Egyezzünk ki abban, hogy közös erővel sikerült elbaszni a dolgokat.

2010.01.27. 22:57:24

@órarugógerincű felpattanó: Néha megfordul a fejemben, hogy szeretnék olyan helyen élni ahol nem járt ember egyáltalán. De az ember társas lény. Inkább támogatok olyan tömörülést, akinek van a repertoárjába nemzetgyógyítás is. Mert szvsz, ez jobban hiányzik ennek az országnak bármilyen GDP növekedésnél.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 22:57:50

@Jankove: Sorold már mit basztak el, légyszíves.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.01.27. 23:01:25

"De aki meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára is adott volt."

Milyen lehetőségre gondoljak? A legkisebb rosszra? Köszi...

2010.01.27. 23:02:45

@órarugógerincű felpattanó: Minek soroljam. Szavazz rájuk mondtam már. Ha én felsorolom anélkül is azt fogod tenni. Inkább jó éjt kivánok, holnap munka.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 23:08:58

@órarugógerincű felpattanó: Figyi pattanó, életemben először elmentem egy pártgyűlésre, mikor először olvastam az LMP szót. Hidd el, akik ott voltak ők aztán biztosan nem voltak még az életben politikusok.
De több érdeklődés és hit volt bennük, mint bármelyik jelenlegi szarrágó politikusban.
Te nem tudsz elképzelni egy parlamentnyi épeszű, de még soha nem politizált embert aki el tudja vezetni ezt az országot ennél jobban?

Jó, nem mindegyik új párt vezetője normális, de még akkor is inkább őket, mint a régieket. (Mondta ez az említett vezér, hogy nekimegy az USA-nak :) ) Most képzeljétek el, nekimegy, leigáznak bennünket és bekebeleznek. Leszünk náluk egy külváros. Inkább ők, mint egy másik, eléggé sivatagos, ország.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 23:10:10

@Jankove: Talán azért is egyébként, mert én már akkoriban is éltem, akkor nagyon nem szerettem őket, beszoptam a hülye kajaibrahimjosziptotuszikakorona az ezüsthajón szöveget, és tökömet nem érdekelte a gdp. Azután a kamenisták megtanították nekem, hogy mi a fontos, amikor beborultak a megrendelőim, és utánuk én is, annyira lecsökkent a vásárlók száma.

Nekem elég, ha a gazdaság teljesít, és a fizetnivalók enyhülnek az adósságszolgáltatás megfelelő iránya miatt. Ennél többre senki a világon nem képes, az lmp-se ofkorsz. Csak ők most még hiszik, hogy kávézás után spanyol viasz jön ki a popsiból.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 23:11:25

@Ludas Matyi Online: Mindenki így kezdi. Sőt elmondok egy titkot még. Amikor majd meg lesz az első magömlésed, nem találtál csodát másnak is volt már. :)

8kerlakos 2010.01.27. 23:12:22

én eddig 2x szavaztam meggyőződésből (1990 és 1994, SZDSZ), 2x protest szavaztam, nem meggyőződésből (1998, 2002), mindkettőt megbántam, 2006-ban egy roma pártra szavaztam, hogy valaki legalább hasznát vegye a szavazatomnak, most újra meggyőződésből fogok szavazni, Lehet Más a Politika!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.01.27. 23:13:22

Nem szavazni azért butaság, mert akkor olyan embereknek lesz több szavuk akik csak a gyülölet miatt szavaznak egyikre vagy másikra.

A lényeges az lenne, hogy senki ne adjon fityeszeknek vagy maszoposoknak vagy jobbikosoknak kopt cédulát, mert nekik már a szimpatizánsoktól meglesz. Tessék a kisebb pártoknak adni. A helyi disznóvágoktóé, a komcsikig, a tégalépitöktől a cigányokig, vagy bárkinek aki kéri.

Minnél több párt indul annál nagyobb az alterntiva és akkor már lehet úgy tiltakozni, hogy élsz is a jogaidal, hogy melpdönének a nagypártok egy 80%-os részvételen ahol 10%-ék alatti pártok kapnák az összes voks 40%-át.

2010.01.27. 23:14:29

Egyetértek a posztolóval. El kell menni szavazni. Aki meg sunyít, és otthon marad, az meg sunyítson az utána következő 4 évben is. És csak egészen halkan szólaljon meg. És akkor is csak annyit mondjon: Bocsánat!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.27. 23:14:47

"Aki nem megy el voksolni áprilisban, az ne is hőbörögjön majd, hogy milyen rossz neki."

ezzel csak az a baj, hogy az ország legnagyobb baja nyilvánvalóan az, hogy az EGÉSZ önjelölt elit alkalmatlan az ország vezetésére. teljesen mindegy, melyik hitvány gazemberre szavazunk, semmi nem lesz jobb, a legfundamentálisabb problémák ugyanígy itt lesznek változatlanul..

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 23:17:18

@órarugógerincű felpattanó: Valószínűleg az apád lehetnék, ha már a magömlést szóba hoztad, így nem valószínű, hogy tőled kérek tanácsokat :)
Neked bizonyára van még plusz 4 éved kísérletezni a magyar naranccsal :)
Nem akarlak lebeszélni téged én sem a Fideszről, hanem inkább veled riogatom az ingadozókat :)

Mob. 2010.01.27. 23:24:02

@Unter Bahn: "Amúgy én nem f.szt rajzoltam (csak mert nincs tehetségem) hanem áthúztam és ráírtam hogy "EGYIK SEM"...

Szerinted a szavazólapon most lesz ilyen alternatíva???"

Ha elegen odaírjuk, akkor lesz!

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 23:24:46

@Ludas Matyi Online: Lehet, hogy idősebb vagy, de hogy a világból kevesebbet fogtál fel ezek szerint, mint én, az nyilvánvaló. Nekem van 4 évem a fideszre valóban, mint az egyetlen pártra, aki az elmúlt 20 évből pozitív mérleget hozott ki a saját idejében.

Akit pedig velem riogatsz, azaz a józan megfontolással, az nyilvánvalóan még nálad is csekélyebb józan ésszel rendelkezik.

Gaiaman · http://lehetmas.hu/176 2010.01.27. 23:25:23

Van választási lehetőség. Csak tenni kell érte!

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 23:26:21

@órarugógerincű felpattanó: A különbség az, hogy ha ti rám borítjátok a szart, lmp-zéssel és jobbikozással annyira, hogy a szocik beérik a fideszt, én nem maradok tovább itt veletetek, hanem távozok a napfényes hawaii-ra, valószínüleg végleg.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 23:30:17

@órarugógerincű felpattanó: :)) Rajtam is így röhögtek annak idején az idősebbek, mikor meg akartam váltani a világot :) De, mint az esetedben is, vannak akik a rossz utat választják. Másban nem tudunk reménykedni, csak abban, hogy szavazás előtti szombaton előre iszol a medve bőrére és átalszod a választást :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.27. 23:33:38

megjegyezném, hogy az ember egy idő után, ahogy öregszik, már nem lesz bölcsebb, csak büdösebb.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.27. 23:35:01

@Ludas Matyi Online: Csak itt az a különbség, hogy te beszélsz új emberekről, és megváltásról, én meg racionalitásról.

Na mindegy, no offense amúgy.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 23:41:43

@órarugógerincű felpattanó: Dehogy, te nem tudod, hogy miről beszélsz, mivel lehet, hogy a Fideszuralom alatt még homokoztál, így gőzöd sincs az egészről :)

Art Mooney 2010.01.27. 23:42:17

kedves szerző!

menj csak el szavazni, ez a műsor neked szól, pont annyira vagy agyatlan és demagógiával ferőzött, mint amennyire a pártok szeretnék.

"De aki meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára is adott volt."

igazán? LEHETŐSÉG? MIRE? és ha nincs a pártok között olyan, amelyik felelősségteljesen, közpénzekből csak keveset lopva, tisztességesen képes lenne kormányozni az országot? akkor mire van az embernek lehetősége?

noooormális?

Art Mooney 2010.01.27. 23:47:42

kedves szerző!

menj csak el szavazni, ez a műsor neked szól, pont annyira vagy agyatlan és demagógiával ferőzött, mint amennyire a pártok szeretnék.

"De aki meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára is adott volt."

igazán? LEHETŐSÉG? MIRE? és ha nincs a pártok között olyan, amelyik felelősségteljesen, közpénzekből csak keveset lopva, tisztességesen képes lenne kormányozni az országot? akkor mire van az embernek lehetősége?

noooormális?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.28. 00:34:45

Teljesen egyetértek a poszttal. Aki a talán legalapvetőbb demokrácia adta jogával visszaél, valóban ne háborogjon.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.28. 00:35:56

@Art Mooney: Hogyne, aki él a jogával, az agyatlan, aki meg nem, és demagóg hülyeségeket szajkóz, az nem.

noooormális?

csehov 2010.01.28. 01:17:50

Mennyi ostoba ember... Kb. ezért tartunk itt.

A hozzászólók kétharmada úgy képzeli, hogy VALAKI prezentáljon nekik egy tökéletes pártot, ami pontosan olyan, mint amit ő összeálmodott magának, és akkor majd kegyesen elmegy szavazni. Hát lófaszt. Mondom, mik az opciók:

1. Ha van olyan párt, akivel legalább nagyrészben egyet tudsz érteni, menj és szavazz rá.

2. Ha nincs, alapíts egyet. Majd te megmutatod a haverjaiddal, hogy kell ezt, igaz? Hiszen annyira kenitek-vágjátok.

3. Ha magában a demokráciában sem hiszel, döntsd meg. Szervezz aláírásgyűjtést, polgári engedetlenséget, vagy ha ez nem elég jó, harcolj ellene.

4. Ha a fentiek közül egyik sem tetszik, vándorolj ki.

5. Ha a négyes pont sem tetszik, maradj otthon, és kussolj. Legyél statisztikai adat, rabszolga, a manipuláció alanya.

Pofázni mindenki tud. A karosszékből mindenkinek kurva okos gondolatai vannak. Csak amikor tenni kéne valamit, akkor épp más dolga van, vagy fáradt. Elégedetlenek vagytok? Azt hiszitek, csak a politikusok miatt jutottunk idáig? Lehet, hogy sokkoló lesz, de a politikusaink pont olyanok, amilyeneket megérdemlünk. Mert HAGYTUK, hogy ilyenek lehessenek.

Ennyi. Lehet kezdeni olvasni, művelődni, utánajárni dolgoknak és nem csak a választási dumákat figyelgetni, hanem normális, megalapozott véleményt kialakítani. Nem a szövegek, hanem a tettek alapján. És lehet cselekedni, ha valami csípi a szemeteket.

Na, lehet anyuzni...

Art Mooney 2010.01.28. 01:34:43

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: logikából elégtelen alá. ki mondta, h agyatlannak tartom mindazokat, akik élnek a jogukkal? azt mondtam, h a szerző agyatlan, amiért azt állítja, h mindenkinek van lehetősége választani. de ezt ki kell egészítenem: az is agyatlan, aki nem látja, h a két állítás különböző.

Art Mooney 2010.01.28. 01:46:19

@csehov: jól értem, h te kiirtanád az országból azokat, akiknek nem tetszenek a pártok, nincs idejük vagy gyomruk küzdeni ellenük saját párt alapításával, nincs kedvük börtönben ülni államellenes összeesküvésért, és nem hajlandóak kussolni?

te képes vagy leírni azt h valós alternatíva az h szabó lajos gépész nekiáll pártot alapítani?

te képes vagy komolyan gondolni h aki nem tud repülőt vezetni az ne panaszkodjon ha a pilóta földhöz b_ssza a gépet?

akkor bizony te egy agresszív, de ostoba nézetet képviselsz.

2010.01.28. 04:41:03

az a ti bajotok, hogy engednek benneteket hőbörögni. a parasztokat mindig engedni kell hőbörögni, merthogy magyarország (és a világ) parasztokból áll. az egyik paraszt szépen szánt - vet, birkát dugat (de tényleg!), a másik paraszt meg nem bír mást tenni, minthogy bemegy a köszörűkéshez és napi 8 órát élez.

A paraszt nem ettől paraszt. A paraszt a tudatlanságtól, a falkaszellemtől, a kilátástalanságtól (meg a neveltetésétől, már elnézést!) paraszt.

Ki is ígérte a legtöbbet már évek óta? Viktor? Ó, hát akkor gyerünk, szavazzunk! De akkor parasztország maradunk, ujjal mutogatunk és sosem lesz jobb.
parasztok közt.

Klaci55 2010.01.28. 07:08:31

Én pedig nem fogok szavazni!Elég volt.Nem attól változnak meg a dolgok,hogy mikor melyik pártot váltjuk ill. cseréljük le a másikra.Ezt láthattuk az elmúlt 20 évben.Amíg itt hatalomról és uralomról szólnak a dolgok szolgálat helyett,addig csak a kupi marad.A választások után minden folytatódik ott,ahol abbamaradt.Ha ez a banda -akik most vannak bukófélben-olyan elvettemült ellenzék lesz,mint az őket most követni látszó kompánia,nincs sok esélyünk.És már mér' ne lenne az?Arról már nem is beszélve,hogy az nem indok,hogy azért szavazzak,mert ha nem szavazok nincs mit és kinél reklamálni később.Miért most lehet reklamálni?Hol van ennek az alkotmányos formája és kerete?Csak az utca marad.Ott meg minden csahos vadászhat rád az állam nevében és védelmében...

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2010.01.28. 07:08:50

Egy biztos a négy lejáratódott pártra nem szavazok!

LEHET MÁS A POLITIKA ? remélem igen, én rájuk szavazok!

LMP www.lehetmas.hu

Toporodottordog 2010.01.28. 07:23:27

Lehet én mégis elmegyek szavazni. És oda teszem ahova még sosem. Az MSZP-re.

Miért? Mert a következő ciklusban kell visszafizetni az IMF-nek 2700 milliárd forintot. 2 és fél év alatt.

Ha eddig fájt a 30milliárdos vizitdíj meg az 50 milliárdos vagyonadó, akkor hogy fog majd fájni az 1200 milliárdos hiteltörlesztés?

Egyék meg a szarjukat, és rajtuk csattanjon az ostor.

Kukori és Kotkoda 2010.01.28. 07:33:42

A kritizálásra engem a folyamatosan befizetett nem kevés adóm jogosít fel, amit a közösbe teszek.
Nem pedig a 4 évenkénti bohóckodáshoz való asszisztálás.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.28. 07:49:15

Aki otthon marad annak jó bármi is legyen Biztos nem hőbörög ;)
Az se hőbörögjön aki rossz helyre szavaz.

@Toporodottordog: Gratulálok! Jól megbünteted Őket :P Nehéz ilyenkor eldönteni, hogy okos Societas vagy kevésbé okos ellenzék :)

magyartarka 2010.01.28. 07:55:51

"Aki nem megy el voksolni áprilisban, az ne is hőbörögjön majd, hogy milyen rossz neki."

Meg aki elmegy szavazni az se.

hááááát 2010.01.28. 07:58:47

@Toporodottordog: Lassan én is így gondolom.nem akartam szavazni menni,de minél többet olvasok annál jobban nyilik a szemem.Elképzeltem a szocik arcát amikor meglátják a szavazás végeredményét.hihihi.
Most se nagyon kiabáltak a vagyonadó eltörlése ellen.Leszarják, mert tudják nem nyerhetnek!!!!!!Majd jön királyi fensége oszt megoldja.Na akkor lenne bajuk.:)

dzson 2010.01.28. 07:59:07

Micsoda egy debil, idióta fasz vagy ezzel a kibaszott szavazásoddal együtt baszdmeg. Az eszedbe sem jutott baszki, hogy csupa olyan emberre szavazol, akiket nem ismersz, semmit nem tudsz róluk, csupán a sok ígéretet hallod tőlük?
Hogy lehet már olyan emberre szavazni akit nem ismersz személyesen, nem töltöttél el vele kettesben nem hogy 1 évet de egy órát sem? Idióta baromállat.

hgghj (törölt) 2010.01.28. 08:06:47

Szerintem meg az egy barom aki elmegy, úgyse változik semmi akár ki is lesz kormányon...

MekkMester 2010.01.28. 08:07:10

Én elmegyek szavazni, de csakis érvénytelen szavazatot adok le.
Elegem van a sok megélhetési politikus hazudozásából.
Nem fogok x-re szavazni, mert y szarul vezette az országot. És nem fogok y-ra se szavazni, mert x többségével riogatnak.
Elegem van, csalódtam az egész szarban. :(

2010.01.28. 08:07:34

En kulfoldon leszek aprilis 11-en, viszont elozo hetvegen meg itthon. Ilyenkor nem is lehet elmenni. Ogy alkotmanyos mulasztasa.

indapass2009 2010.01.28. 08:15:22

Egy görög filozófus mondta még anno, hogy azokra akik meg akarjak szerezni a hatalmat elvből nem szabad szavazni.

Az lenne a legjobb, ha kevesebb, mint 25% menne el. Ez alapjaiban rengetné meg a rendszert amit demokráciának hivnak.

Olvassátok el ezt.
Demokrácia, a bukott bálvány

libertarius.info/?q=democracy

Gyorsan töltsétek le, mert nemsokára megjelenik könyvben és akkor már nem lehet majd letölteni.

vivax 2010.01.28. 08:18:44

Elmegyek, de csakis azért, mert nem szeretném, ha érvénytelen lenne a nemtom hány milliárdos pénzkidobás - rajtam ne múljon.
Egyébként meg a kutyát nem érdekli a prosztó kamu politikusduma, már minden oldal levizsgázott, nem kell a leereszkedő hülyéneknézlek rizsa. Életszínvonal kell, legalább alúlról súroljuk már az Eu-t könyörgöm. 320 as benzin meg a 600-800 eurós fizetések. Menyjetek már a picsába.

Toporodottordog 2010.01.28. 08:20:20

Najó.. megint megmondom a frankót nektek, mert látom sokan bizonytalanok vagytok.

A választást sosem a választók nyerik, hanem a politikusok!

Naív az aki azért megy el szavazni, hogy választhasson. A választás eredménye sosem a választás napján dől el. A választás eredménye már a választás előtt 3 évvel eldől.

Az egyenletet már rég felírták kedves politikusaink. Mindegy melyik oldalhoz pakolgatjuk a konstansokat, az arány, ami a végén kijön ugyan annyi lesz.

Szóval aki a választópolgárok oldaláról szeretne változtatni is valamit ezen az egész hóbelebancon, annak van egy rossz hírem. Nem tud!

Janovszki Zsolt 2010.01.28. 08:20:27

"megint egy másik kérdés, ahogy az is, hogy a világ fejlettebbik felén valamivel ízlésesebben zajlik ez az egész."

Bármilyen meglepő ez egyátalán nem így van, a világ fejlettebbik felében ilyen alapon mi is benne vagyunk, az összes 'fejlett' országban mindenki anyázik egymásra, a briteknél sokkal durvább dolgokat mondanak egymásra a kampányban, mint amit mi el tudunk képzelni.
A fejletlenebb részeken meg tényszerűen ölik egymást a szembenálló felek, meg több szavazatot adnak le pl. a regnáló elnökre, mint ahányan a szavazókörben laknak. Ha ez kiderül, jó esetben érvénytelenítik a szavazóköri eredményt. A legfejletlenebb részeken pedig annyi szavazatot (lehetőség szerint ellenzékit) érvénytelenítenek, hogy pont kijönnön az összes lakos és utána hitelesítik...
De rá is jöttem arra, hogy mi az oka annak, hogy vérre megy a kampány: Egy jó állásért is küzdenek az emberek, pedig ott sok pénzért sokat kell dolgozni. Hogyne küzdenének vérbenforgó szemmel olyan 'állásokért', ahol meg keveset kell sok pénzért dolgozni.
Zs

atomanti_35 2010.01.28. 08:21:34

Szerintem meg el kellene menni és úgy mondani véleményt az egész országot beborító mocskokról, hogy mindenki azt rajzol a szavazólapra amit akar, esetleg egy szebb politikus mentes jövőt. Látnák, hogy ez a maximális megvetés velük szemben, igaz ezzel sem foglalkoznának, csak a buksza legyen tömörebb !

magyartarka 2010.01.28. 08:23:34

"Ha valami is megváltozna a választásoktól már régen betiltották volna"

Újraszületett 2010.01.28. 08:32:38

Nem szavazok. Nincs kire. Azt szeretném, ha 0%-os lenne a szavazati részvétel.

ittabaj 2010.01.28. 08:34:47

Tisztelt Hölgyem!

Sólyom László köztársasági elnökhöz elektronikus úton intézett levelére válaszolva, türelmét megköszönve, a következőkről tájékoztathatom:

Kérdésével kapcsolatosan engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét az Alkotmánybíróság 2/1993. (I. 22.) sz. határozatára (ABH 1993., 33. és köv. old.), amelyben az Alkotmánybíróság megállapította:

"A képviseletnek - a képviselő és a választó egymáshoz való viszonya, a mandátum jellege szempontjából - történetileg két alapformája alakult ki: a kötött mandátum és a szabad mandátum.

A kötött mandátum azt jelenti, hogy a képviselő és a választó között jogi függőség marad a választást követően is. Ez elsősorban az utasítási jogban, a képviselő véleménykérési kötelezettségében ölt testet. Általában ilyen képviselet jellemzi a rendi képviseletet.

A szabad mandátum lényege, hogy a képviselő és a választók közötti jogi függőség a választás után megszűnik. A képviselő tehát nem utasítható és a képviselő egyetlen kérdésben sem köteles a választók véleményét kikérni. A képviselő a parlamentben szabadon, meggyőződése és lelkiismerete alapján foglal állást, adja le szavazatát. Tevékenységéért és szavazatáért a választók a megbízatás ideje alatt felelősségre nem vonhatják, azaz mandátuma a parlament teljes idejére szól, a választók által meg nem rövidíthető. A képviselő és a választók kapcsolata politikai természetű, azaz a felelősség csak a választások során jelenhet meg abban a formában, hogy a választók bizalmát elvesztő képviselőt nem választják meg újból, illetőleg a mögötte álló pártot nem támogatják szavazataikkal. [...]

Az Alkotmányban rögzített szabad mandátum elvéből következik, hogy megbízatásának időtartama alatt sem az egyes képviselővel, sem a képviselők testületével, a parlamenttel szemben nem érvényesíthető a választók előtti felelősség."

A Magyar Köztársaságban az országgyűlési képviselők politikai felelősségre vonása 4 évente, az országgyűlési választások során valósul meg.

Kérem tájékoztatásom megértő tudomásulvételét.

Üdvözlettel:

Sonnevend Pál Dr.

főosztályvezető

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.01.28. 08:39:51

"aki meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára is adott volt"

Ez akkor volna igaz, ha volna EGY olyan párt amiről hihető lenne, hogy meg tudja oldani a helyzetet. De ilyen nincs. Tehát ez hülyeség. Régen én is így gondoltam, de rájöttem, hogy nincs kire szavazni.

babycake 2010.01.28. 08:41:59

'gratulálok' annak aki nem megy el még szavazni sem!biztos vagyok benne, hogy majd az ugat a leghangosabban, hogy mit kaptunk már megint, ahogy ez lenni szokott!

Valaki1 (törölt) 2010.01.28. 08:46:36

NE MENJEN SENKI SZAVAZNI!
BUKJON A HAZUG MŰDEMOKRÁCIA.

Toporodottordog 2010.01.28. 08:49:57

@babycake:

És ha valakinek egyik párt sem felel meg az igényeinek akkor menjen el és kire szavazzon?

Okoska...

Inkább olvasd el amit írtam és értelmezd.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.01.28. 08:51:11

@Gera: az a helyzet, hogy az emberek nagyrésze pontosan ezt a populista ígérgetést meg állambácsi kisegít és mindent ingyen ad típusú baromságot igényli. Ezért ilyenek a pártok. Valójában a néppel van a gond. Ez a második amire mindenkinek rá kéne jönnie. Komolyan, aki még ott tart, hogy "mindenki szavazzon" azt csak sajnálni tudom, mert álomvilágban él. Vagy maga is azok közé a hülyék közé tartozik, akik miatt populista-kádárista pártjaink vannak.

dijumvisu 2010.01.28. 08:54:15

Nincs kire szavazni, de hőbörögni azt kell. Egyik párt sem érdemli meg a szavazatom... a nagyok alávalók, a Jobbik kontár az LMP meg az SZDSZböl szerveződik...
Kérdem én ha ne most hőbörögjek akkor mikor???
Ha lenne egy válról indítható rakétám, már szétlőttem volna a parlament kupoláját mikor a sok hazaáruló ülésezik! :( Szomorú hogy ide jutottunk, de a mégszomorúbb hogy már nem hiszek abban, hogy van ebböl kiút.

burian 2010.01.28. 09:04:00

Kicsit uncsi, hogy az a három hiperaktívista LMP-s minden blogot telefos.
Program nékül, politikusok nélkül, miniszterelnök-jelölt nélkül vicces ez az erőlködés.
Tegyük fel, elsöprő sikert arat az LMP. Akkor mi válasz, addig az LMP nem párt, csak pár aktivista az ifitáborból. Tábortűz, gitár. Zsebpénzből vörösbor kólával.
Nem mintah bármelyik prát elfogadható enne. e azok legalább pártok. Formailag megfelelnek, tartalmilag nem. Az LMP?! Ezzel az erővel jöhet a ló konzulnak, aztán gyújtsuk fel a várost.

Fittipaldi 2010.01.28. 09:04:12

@Zka: hogyne. Maradjon minden a régiben, növekedjen tovább a korrupció, az adócsalás, vagy legyen anarchia és szabad rablás. Szerinted nem tudja megoldani senki a helyzetet, ezért inkább legyen minden olyan mint eddig. Ha ez folytatódik, akkor 50 év múlva a maradék majd sóval behintheti az országot. Remek jövőkép, gratulálok.
Azt még mindig sokan elfelejtik, hogy a szocik és az szdsz bizonyították eddig, hogy alkalmatlanok, miattuk fajult idáig a helyzet.

burian 2010.01.28. 09:05:16

Valhogy beltöröltem az egyik mondat közepébe. Bocs.

szakértőbb 2010.01.28. 09:06:39

>De persze lehet otthon is maradni, mondván, >hogy „én már kiábrándultam az egészből”. De aki >meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az >elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára >is adott volt.

Ez annyira alsagos duma, hogy hihetetlen.!
Aki nem megy el szavazni, az azzal szavazott, hogy nem ment el, es kb. ugyanannyi joga van hoborogni.

Az elmenes csupan a gyoztes oldal legitimaciojat hivatott erositeni azaltal, hogy ugye milyen sokan szavaztak... A vesztesek le vannak sz@rva.
Mivel olyan, hogy szamonkeres Magyarorszagon nem letezik, ezt azt ervet jo lenne vegkepp elfelejteni, hogy "akkor ne reklamalj!"
Ha valakinek ez a legnagyobb orome, hoyg elment a gyiztesre (vagy a vesztesre) szavazni, am tegye. De azzal ne erveljunk mar, hog ha elmesz szavazni, akkor neked jobb lesz. Sz@pni fogsz, akar a nyertesre, akar a vesztesre szavaztal..
Es ez a katasztrofa ma Magyarorszagon! :-((

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2010.01.28. 09:08:32

VÁLASZTÁSI SZÉPEK

Választási plakátokon
Szép emberek mosolyognak,
Műhófehér fogsorukon
Nyoma sincs a sárga szmognak.

Fogaikat mossák gyakran,
S szájukban a pH érték
Alacsony, mint törpevadkan,
Hitelesen annak mérték.

Választékos hajkorona,
Kisimult arc, cinkos somoly,
Szelíd arcuk szinte Mona
Lisa-szerű. Értük bomolj!

Én is vágyom, hogy a fejem
Szép plakáton tűnjön elő!
Büszke lenne rám a nejem,
Hadd legyek hát képviselő!

Egy a baj csak, befújkálnak
Olaj spray-vel suttyó kezek.
Á, én politikus sztárnak
Inkább nem is jelentkezek!

rest69 2010.01.28. 09:17:27

kedves h00ligan
egy dolgot szeretnék kiemelni, amit fontosnak tartok az egyébként remek indíttatásból kerekített bejegyzéssel kapcsolatban.
nem olvastam a kommenteket, nemtudom, hogy említette-e más, úgyhogy ha igen bocsánat
ez a dolog az országgyűlési 2/3 kérdése.
Tudom, hogy ez egy átlagembernek csak a korlátlan hatalom, és fékevesztett rombolás jelszava most
DE mindneképpen fontos átlátni azt, hogy egy 2/3os többség bármely pártnak, legyen az A vagy B, fontos lenne, mert a jelen helyzet egyik kiinduló alapköve, hogy rossz a 2/3os törvények létének koncepciója, és maguk a 2/3os törvények is rosszak, tekintetbe véve azt, hogy edig csak véres politikai kompromisszumok árán fogadtattak el; így semmi érdemleges, iránymutató dolog nincs bennük.
Mivel most a fidesz áll közelebb a 2/3hoz (a kvk-k szerint) arra buzdítom az embereket általában, hogy ezt gondolják át. A 2/3os törvénykeet modosítani KELL. És újakat kell hozni (az AB alkotmányellenessé minősítette a JOGALKOTÁSI TÖRVÉNYT is 2009 decemberben)....
szükség van a holtpontról kimozdulásra, ehez meg 2/3ra. Ez most egy felelős értelmiségi "kötelessége" ezt felismerni és reklámozni mindenhol, ahol lehet.

mikka 2010.01.28. 09:18:46

Valami tonhal emlitette hogy a Fidesz majd kifogaskent hasznalja azt a tenyt hogy az MSZP mindent ellopott es ures a kassza...

Miert, Te nem igy latod?

saci02 2010.01.28. 09:23:36

Kedves Mindenki!

Viszonylag egyszeru lenne a megoldas erre a problemara! Az ervenytelen szavazatok aranyaban csokkenteni kene a parlamenti helyek szamat. Ezzel 'ertelme' lenne az ervenytelen szavazatnak, vagyis ezzel a 'negativ visszacsatolassal' pont azt lehetne kifejezni, hogy rosszul csinalja a politikai elit. Igy nem ket rossz kozul kellene valasztani, hanem ki lehetne fejezni, hogy ez igy rossz ahogy van.
Erdekes, hogy akik belegondoltak ennek az elkepzelesnek a kovetkezmenyeibe, azok mind azt mondtak hogy jo otlet....

exeo 2010.01.28. 09:30:02

Én hitből szavaztam a Fideszre, megnyerték, megbántam. Aztán szavaztam hittel az MSZP-re, megnyerték, megbántam. Amerről a szél fúj? Nem, csak nem vagyok megrögzött jobb vagy baloldali. Szeretném azt támogatni, ahol az erőt és az akaratot látom, hogy jobbá teszik az országot.
De most? Orbán Viktor? Hiteltelen a szememben. Mesterházy? Ki ez a gyerek? Szdsz? Szégyen! MDF? Szétcsúszottak. Bokros az egyetlen szakember a szememben. Jobbik? Nézd meg Morvait! Ilyennek szeretnéd az országodat? Az LMP és a nem szavazás között billegek, de egyikről sem vagyok meggyőzve. És sokszor elgondolkodom, inkább egy olyan országban élnék, ahol hagynak is.

saci02 2010.01.28. 09:39:37

@exeo: Latod! Ha ervenytelen szavazatodnak lenne ertelme, maris tudnad mit kellene csinalnod!

indapass2009 2010.01.28. 09:40:52

Sajnos azt kell megérteni (elnézést ha ezzel bárkit megbántanék), hogy Átlag János tök hülye. Fogalma sincs a gazdaság működéséről, a pénzről, miért vannak szegények, stb.

Ezért aztán nem is tud jól szavazni. Mivel a magyar lakosság szvsz 90%-a ilyen ezért ne lepődjünk meg azon, hogy a pártok igérgetésekkel akarnak hatalomra jutni.

Félreértés ne essék! Átlag János lehet akár az MTA tagja is, lehet kítűnő szakember a maga területén, akkor sem fogja tudni mi jó az országnak. Ugyanis ezt igazából nem tudhatja senki. Ehhez túl sok a nem ismert változó.

Szerintem ma Mo-nak az lenne a legjobb, ha a győztes párt nem csinálna semmit. Legalábbis új szabályozásokat és új törvenyeket nem hozna, legfeljebb eltörölne.

Ugyanis míg Átlag János nem tudja mi jó az országnak addig tudja, hogy mi jó neki, a saját szakterületén. Tehát a szabályozások és törvények eltőrlésével Átlag Jánosnak több mosgástere lesz, nem fog annyira függni az államtól.

Így Átlag János jobban tud tervezni és ami sok-sok Átlag Jánosnak jó az a végén az országnak is jó lesz.

FüziMedve 2010.01.28. 09:41:03

"De aki meg nem megy el, az ne is hőbörögjön az elkövetkező 4 évben, mert a lehetőség számára is adott volt. "
Nem, nincs lehetőség. Gyakorlatilag jelenleg Magyarországon arra fogunk szavazni, hogy vagy a szánkba szarjanak, vagy ugyanoda hugyozzanak. Számomra az, hogy nem megyek el, azt jelenti, hogy ha a fenti eshetőségek bármelyike is történik, ahhoz én nem adom a nevemet. Ha felkötnek, ne várják el, hogy ha választhatok a hóhérok közül, éljek is ezzel a lehetőséggel.
Az elmúlt 20 év elég bizonyítékul szolgált arra, hogy belássam, itt csak olyanokra tudnék szavazni, akiket a gyomrom nem fogad be. Majd ha nem csak nagyobb és kisebb rossz létezik, akkor elmegyek szavazni, de félek, ez az én életemben már nem biztos, hogy meg fog történni. Nyitva tartom a szemem, de senkinek sincs joga megkérdőjelezni a tapasztalatokkal jól megalapozott skepticizmusomat.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2010.01.28. 09:43:25

Nyugodtan hőbörögjön, aki nem megy el választani, mert teljes mértékben megértem, hogy ha nem tud ebből a szokásos felhozatalból szívére és eszére hallgatva választani! Sajnos egy nagyon fontos rubrika hiányzik a választási szelvényről:
EGYIK SEM: X

saci02 2010.01.28. 09:45:17

@FüziMedve: Az ervenytelen szavazattal te is kitudnad fejezni tobbe-kevesbe amit erzel...

saci02 2010.01.28. 09:46:49

@BPBP: errol van szo! Csak legyen ertelme is az 'egyik sem' rubrikanak!

O1V1 2010.01.28. 09:49:34

@BPBP:

Jó az ötlet, miért ne. Menjünk el! Írjuk rá!
Változik-e ettől valami? Talán idővel.

de nem vádolhat senki közönnyel, nem kell arconköpnünk magunkat.

saci02 2010.01.28. 09:52:26

@O1V1: De addig csak rohogni fog rajtad a politikai elit, amig nincs sulyja az 'egyik sem' rubrikanak. Ha viszont csokken a kepviselo urak szama, az mar az elevenuk vag...

O1V1 2010.01.28. 09:59:14

@saci02:
Ebben igazad van. De mi lenne a súlyja?
Úgy tudom, ha így a fentiekben javasolt módon adod le a szavazó cédulát, akkor az érvénytelen lessz.
Az érvénytelen szavazatokat is nyilvántartják.
Ha azok százalékos aránya elér egy bizonyos szintet, az jelzésértékű, de legalább is ciki.
Lehet népszavazást is kezdeményezni a témával kapcsolatban. Csak mi tehetünk ez ellen valamit, más nem fog. Nyilvánvaló, hogy erre a tényre épít a politikai elit.

saci02 2010.01.28. 10:02:38

@O1V1: bizony! El kene erni, hogy errol torveny szulessen. Ha 50% szavazna ervenytelenul, akkor maris csak 192 kepviseloi hely maradna. Azt hiszem ezzel meg a 'gyoztes' part is szivna a fogat!
Legyen errol nepszavazas!

O1V1 2010.01.28. 10:19:16

@-=Z=-:

Köszönöm, ez új a számomra.

www.feherkocka.info/

Nazareus 2010.01.28. 10:30:06

@indapass2009:

"Mivel a magyar lakosság szvsz 90%-a ilyen ezért ne lepődjünk meg azon, hogy a pártok igérgetésekkel akarnak hatalomra jutn"

Ez ellen is lehet védekezni: szerintem felelös és visszahivható kormány kellene. Felelös azt jelenti, hogy büntetöjogilag is felelös tetteiért, azaz ha elszó ezer milliárd forintot nyom nélkül, akkor azért lecsukják azt a 2-3 minisztert, aki érintett.

A visszahivható meg azt jelentené, hogy bármikor visszahivható a megválasztott kormány (párt) egy népszavazással. Tudom, erre azt mondják sokan, hogy "úgy nem lehet kormányozni, hogy nem mernek meglépni kemény lépéseket, mert félnek a visszahivástól". Dehogynem, csak nem kell annyit hazudozni a választásokkor, hanem meg kell mondani már akkor az igazat. Hogy akkor a másikat választják meg, aki nagyobbat hazudik? Lehet, de majd visszahivják az emberek, ha nem tartja, amit igért.

Tehát a felelös és visszahivható kormányzat tisztább és megbizhatóbb közéletet biztositana.

saci02 2010.01.28. 10:31:41

@-=Z=-: Tovabbra is az a bajom, hogy csak rohogni fognak a feher kockan! Egesz jol erzik magukat amig kioszthatjak azt a 384 helyet. Azt kene redukalni. Es nem csak ugy hogy legyen 200, mert egy ido mulva abban fogjak nagyon jol erezni magukat. Hanem ugy hogyha jol csinaljatok, akkor egye fene legyen 350 hely - orommel kifizetjuk, ha meg szarul akkor csak 150 marad...

vrana 2010.01.28. 10:42:34

Szavazni lehet, választani nem.

Ha lenne csöpp eszük, akkor bevezetnék az emlt díjas sms szavazást, legalább befolyna még egy kis pénz, amit el lehetne osztogatni a zebeik között.

FüziMedve 2010.01.28. 10:48:56

@saci02: így is lesz, igazad van.

indapass2009 2010.01.28. 10:54:11

@Nazareus: "Ez ellen is lehet védekezni: szerintem felelös és visszahivható kormány kellene. Felelös azt jelenti, hogy büntetöjogilag is felelös tetteiért, azaz ha elszó ezer milliárd forintot nyom nélkül, akkor azért lecsukják azt a 2-3 minisztert, aki érintett."

A probléma az, hogy ez nem bizonyítható. Éppen ezért nem működik a demokrácia. Sokan a jólétet egyenlővé teszik a demokráciával holott ezt a technológiai fejlődés és az olcsó energia (igen, az energia még mindig olcsó) hozta el. Igazából semmi köze a demokráciához.

A visszahívás pedig azért nem müködik, mert Átlag János könnyen befolyásolható és a választások után néhány hónappal már megbánja szavazatát.

A pártok pedig kénytelenek hazudni, mert ki szavazna olyan pártra aki azt igéri, hogy munkahelyek fognak megszünni, meg hogy nehéz lesz az élet, stb.

El kell olvasni a "Demokrácia, a bukott bálvány"-t, mert ott minden logikusan le van írva. Egy blog erre kevés.

libertarius.info/?q=democracy

O1V1 2010.01.28. 10:57:30

@saci02:
Nem a képviselő helyek számáról szól a sztori.
Hanem a hatalomról és az azon keresztül megszerezhető gazdasági előnyökről.
A nagy pénzek soha sem a képviselői fizetésekből jöttek össze. Szerinted az első második vonalbeli politikusok ugyanolyan kamatfeltételekkel kapnak hitelt mint te? Hallottál az e -hitelről, meg a belőle megvásárolt nemzetgazdasági értékekről. Szerinted milyen eséllyel indulnak a különböző pályázatokon? A tanácsadói biznisz sem hoz rosszul a konyhára. Pont mindegy hányan meresztik a parlamentben. A törvényeket így is úgyis a maguk hasznának megfelelően fogják megalkotni.
Hagynak benne kiskaput kb 1-2 évre amit kihasználnak, ha elég szemfüles vagy akkor te is élhetsz vele, oszt mikor már sokan ismerik és kezd gáz lenni akkor bezárják.
Egyébként nem röhögnek rajtunk, mivel csak addig létezünk a számukra amíg a szavazatunkra vadásznak. Utána már nem érdekli őket, még annyira sem, hogy röhögjenek rajtad vagy rajtam. A legtöbb nem perverz módon gonosz, csak gyarló önző ember, akiben nem volt gátlás, hogy éljen a lehetőséggel. Az igazi nagy gond azokkal van akik küldetés tudatból vagy hatalomvágyból nyomják.

O1V1 2010.01.28. 10:59:41

@kacsa666:

Cinikus, de okos.
Irigylem az ötletet. :-)

Nazareus 2010.01.28. 11:01:19

@indapass2009: Szerintem müködne a visszahivás, csak nem kéne egyrészt alábecsülni, másrészt lekezelni az embereket. Hagy döntsenek ök a sorsukról és ha Átlag Jánost sikeresen befolyásolják, akkor legyen meg már a szabad választása neki, hogy befolyásolható legyen. Másrészt igen, eleinte egy-két alkalommal bepaliznák az embereket, de hamar belejönnének és attól kezdve jobb lenne az egész. A tanulóidöszak persze fájdalmas lenne, de a végén megérné.

A milliárdos hibák meg igenis bizonyithatóak.

"A pártok pedig kénytelenek hazudni, mert ki szavazna olyan pártra aki azt igéri, hogy munkahelyek fognak megszünni, meg hogy nehéz lesz az élet, stb."

Megmondom ki szavazna egy ilyen pártra. A tanulóidöszakban senki. De amint megválasztanák azt a pártot aki kánaánt és kolbászkeritést igért (hazudott), majd elkezdi megszüntetni a munkahelyeket és nehezedne az élet, visszahivnák ezt a hazudós pártot és megválasztanák azt, amelyik igazat mondott. Mert ha lehet választani a "hazudós, könnyü életet igérö, de nehéz életet megvalósitó", vagy a "igazmondó, nehéz életet megvalósitó" párt közül, akkor 1-2 tévedés (tanulóidöszak) után az emberek a másodikat választanák.

indapass2009 2010.01.28. 11:42:40

@Nazareus: "A milliárdos hibák meg igenis bizonyithatóak."

Hibák, tehát nem sikkasztások. Olyan hibáért ami nem járt emberélettel és mivel hiba nem szándékos, még soha nem került börtönbe senki. Legfeljebb kártérítést kellett fizetnie.

"Megmondom ki szavazna egy ilyen pártra. A tanulóidöszakban senki."

És ezzel vége is a pártnak. A következő válszatásokkor már senki sem fog rá emlékezni.

"1-2 tévedés (tanulóidöszak) után az emberek a másodikat választanák."

Szerintem az emberek soha nem fognak olyan pártra szavazni aminek az a jelmondata, hogy "5 év múlva jobb lesz".

De olvasd el a könyvet amit fentebb említettem. Csak 240 oldal. Megéri.

Nazareus 2010.01.28. 11:49:10

@indapass2009:
"Hibák, tehát nem sikkasztások. Olyan hibáért ami nem járt emberélettel és mivel hiba nem szándékos, még soha nem került börtönbe senki. Legfeljebb kártérítést kellett fizetnie."

Rendben, fizesse meg az a 3 milliárd forint kárt. Ha nem tudja, akkor meg ülje le, a szokásos napi 500 Ft-ért.

"És ezzel vége is a pártnak. A következő válszatásokkor már senki sem fog rá emlékezni."

Próbáljuk ki :) Legyen felelös és visszahivható kormány (és parlament).

"Szerintem az emberek soha nem fognak olyan pártra szavazni aminek az a jelmondata, hogy "5 év múlva jobb lesz"."

Szerintem meg igen, föleg, ha az az alternativa, hogy "válasszatok meg, rögtön jobb lesz", de tudjuk, hogy hazudik és fogalmunk sincs mi lesz, ha öket választjuk meg.

indapass2009 2010.01.28. 12:01:29

@Nazareus: "Rendben, fizesse meg az a 3 milliárd forint kárt. Ha nem tudja, akkor meg ülje le, a szokásos napi 500 Ft-ért."

Ha egy cégvezető rosszul vezeti a céget akkor a cégtulajdonosok kirúgják, de kártérítést nem követelhetnek. A jog egyszerűen nem igy működik és nem is működhet így. Ha a tulajdonosok el akarják ezt kerülni, akkor vezesség ők maguk a céget.

A demokráciának pont az a lényege, hogy a vezetők nem felelősek a döntéseikért. Amúgy hogyan is lehetnének felelősek ha nem is értenek hozzá? Gondolom te sem gondoltad, hogy az országgyűlési képviselők értenek ahhoz amit csinálnak?

Levéltetű 2010.01.28. 12:06:14

@indapass2009: ...amennyiben nem követnek el törvénysértést.

A cégvezetővel ellentétben viszont a politikusok abban a pikáns helyzetben vannak, hogy saját maguk alkotják a törvényeket. Máskülönben egyetértek.

Nazareus 2010.01.28. 12:23:33

@indapass2009: Figyelj, a lényeg az lenne, hogy a kormányzás ne csak szórakozás legyen, mindenféle felelösség nélkül. Ahol az ország vagyonával szórakoznak, ott legyen komoly felelösség is. A cél az lenne, hogy tényleg csak az legyen miniszter, aki alkalmas rá, képes rá és eléggé elhivatott.

"A demokráciának pont az a lényege, hogy a vezetők nem felelősek a döntéseikért. "

Nem ez a lényege, ezt miböl gondolod???

"Amúgy hogyan is lehetnének felelősek ha nem is értenek hozzá? "

Ha nem ért hozzá, akkor ne vállalja. Nem kötelezö. Kapjanak milliós fizetéseket azt mondom, de vállaljanak komoly felelösséget is a tetteikért, mert rossz döntésekkel egy országot tehetnek tönkre.

indapass2009 2010.01.28. 12:42:05

@Nazareus: "Nem ez a lényege, ezt miböl gondolod??? "

Abból, hogy képviseleti demokrácia van. Ha a képviselő tényleg felelne a tetteiért, akkor senki sem vállalná. Amúgy névlegesen felelnek is hiszen van képviselői eskü (a kormánynak biztos van). Ebben úgy fogalmaznak, hogy a legjobb tudása szerint jár el mindenki. Arról nem tehet, hogy rosszul döntött.

Amúgy sem lehet mindig jól dönteni. Ha így lenne akkor mindenki nyerne a tőzsdén. A probléma ott van, hogy nem a saját pénzükről döntenek és így szinte biztosra vehető, hogy elpazarolják a pénzt.

"Ha nem ért hozzá, akkor ne vállalja."

Ő azt mondja, hogy ért hozzá. Minek szavazod meg ha úgy gondolod, hogy mégsem?

De kérlek, olvasd el a könyvet ahol ez logikusan le van írva. Ez egy bonyolúlt kérdés és nem lehet ilyen kommentekben megbeszélni. Le kell ülni, el kell rajta gondolkodni, el kell olvasni a könyvet.

Nazareus 2010.01.28. 12:52:20

@indapass2009:

"Abból, hogy képviseleti demokrácia van"

Mondjuk ez se túl jó, és lassan már lehetne jobb is (a technika lehetövé tenné).

"Ha a képviselő tényleg felelne a tetteiért, akkor senki sem vállalná."

Dehogynem, csomóan. De legalább azok nem vállalnák, akik nem gondolják komolyan, vagy csak nyerészkedni akarnak.

"Amúgy sem lehet mindig jól dönteni"

Persze, ezt elismerem, de azért kell, hogy legyenek határok. Mert most nincsenek.
"Amúgy névlegesen felelnek is hiszen van képviselői eskü"

Pfff... erre inkább nem mondok semmit :D

"Ő azt mondja, hogy ért hozzá. Minek szavazod meg ha úgy gondolod, hogy mégsem?"

ha úgy gondolom, hogy nem ért hozzá, akkor nem szavazom meg. De mások megszavazzák, akik azt hiszik ért hozzá. Öket ezzel becsapja. Plusz dolog amiért felelösségre lehet vonni.

"Arról nem tehet, hogy rosszul döntött. "

De, tehet!!! Ez a lényeg. Én is tehetek róla, ha rosszul döntök, és mégis inkább jobbra tekerem az autó kormányát és másnak csinálok milliós kárt. Vagy ha rosszul döntök és úgy gondolom, hogy égve hagyhatom a gázt, amig átmegyek a szomszédba és leég a háztömb. Szép is lenne, ha úgy élhetnék és dolgozhatnék, hogy nincs semmi felelösségem...

indapass2009 2010.01.28. 13:14:26

@Nazareus: "Én is tehetek róla, ha rosszul döntök, és mégis inkább jobbra tekerem az autó kormányát és másnak csinálok milliós kárt. Vagy ha rosszul döntök és úgy gondolom, hogy égve hagyhatom a gázt, amig átmegyek a szomszédba és leég a háztömb."

Az nem döntés, hogy égve felejted a gázd. Ha mégis akkor szándékos dologról beszélünk ami teljesen más.

Az, hogy jobbra tekered a kormány már közelebb áll a valósághoz. Itt hoztál egy döntést amiről úgy gondoltad, hogy jó lesz de mégsem lett az. Tehát, hogy egy döntés jó vagy rossz csak utólag derül ki. Tehát büntetni csak akkor lehet hogyha szándékosan húztad jobbra a kormányt. A jog megkülönbözteti a szándékos és nem szándékos elkövetést.

Én úgy érzem, hogy te csak jó döntéseket vársz az állami vezetőktől ami irreális. Persze lehet azt mondani, hogy ennél a teljseítménynél jobbat vársz, de a vezetők kezét megkötik az Átlag Jánosok. Úgy nem lehet döntéseket hozni, hogy az Átlag János a pl. MÁV-ban elkezd zsarolni a sztrájkkal. Átlag János nem szereti a megszorításokat, mert csak a saját érdekeit nézi és fogalma sincs közben arról mi az a gazdaság.

De ez a könyvben mind le van írva, logikus példákkal alátámasztva.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.01.28. 13:20:58

@Ludas Matyi Online:

„Azt még megértem, hogy aggastyánok a biztos régi szarban akarnak ülni, de hogy egy mai fiatalnak nincs annyi vér a pucájában, hogy valami újat kipróbáljon.”

Hm. Ez jól hangzik első hallásra, de több baj van vele.

Az egyik, hogy attól, hogy egy párt újként jelenik meg, nem föltétlenül az. (Az MSZP sem lett új attól, hogy kihagyott egy betűt a nevéből.) A Jobbik sem különbözik semmi érdemlegesben a már Miép-től. Különbözni nem különbözik, legföljebb öszekülönbözik. Mint láttunk, a pénzen.

A másik, és ezzel a legfőbb ideje lenne szembenézni, az, hogy a mai helyzetből egyszerűne lehetetlen bármilyen párt alakításán kerssztül keresni a kiutat. Ezt ugyan megszoktam, hogy a elgtöbben nem értik, nnics is kdevem most újra magyarázni, de így van. Észre lehetne venni minden magyarázat nélkül is.

Semmi más nem hozhat megoldást., mint a mindent előlről kezdés. és ezt el tudja érni a magyar nép, ha akarja. Egyszerűen szavukon lehet és kellene fogni a színfalak mögött a számukra közös anyagi érdekből összejátszó pártokat és nem, nem kiábrándultságból eredő, hanem nagyonis öntudatos, kollektív nem szavazással lehúzni az egséz áldemokratikus redszert.

Ebből és csak ebbőél lehet megoldás. Sajnos az átlag magyar nem akar élni ezzel, mert garanciát akar előre a jó kimenetelre, aminek a felelőtlen ígérete nélkül inkább fetreng tovább a biztos mocsokban. Ígéretet akr, azt akrja, hogy bnecsapják, meg is fogja kapni. És továbbra is azért amit maga ránt magára, vádolni fog minden elképzelhető és elképzelhetetlen kívülállót.

Ez most még a helyzet.

A Seres Mária féle nekem is rokonszenvesnek tűnik, de belső ellentmondásnak, tévedésenk sejtem a részükről, hogy párttá alakult. Nyilván kényszerből. Ez is azt mutatja, hogy nincs menekvés az adott egészen rossz keretek között. A kereteket le kell bontani. Lehet. Kollektív nagyarányú szavazatmegvonással.

Nazareus 2010.01.28. 13:29:09

@indapass2009:

"Tehát büntetni csak akkor lehet hogyha szándékosan húztad jobbra a kormányt. A jog megkülönbözteti a szándékos és nem szándékos elkövetést."

Tévedsz büntetni nem csak akkor lehet, ha szándékosan húztam félre, minimum annyi büntetés van, hogy meg kell fizetnem az okozott kárt (most a biztositást hagyjuk). Ha nem tudom megfizetni, akkor meg leültethetnek.

"Én úgy érzem, hogy te csak jó döntéseket vársz az állami vezetőktől ami irreális."

Nem csak jókat, de rosszakat vagy nagyon rosszakat nem. Nyilván nem fekete-fehér a kép, azaz a döntések részben jók részben rosszak és persze van átlagos döntés is, föleg kormányzásban. De a nagyon rossz döntéseket szankcionálni kellene.

Söt, akár azt is meg lehetne kockáztatni, hogy ha egy miniszter népszerüsége mondjuk 20% alá esik, akkor azért kap 5-10 év börtönt. De persze legyen a fizetése több milliós havonta. Ne a korrupcióért legyen miniszter, de vegye komolyan és legyen kockázat.

"De ez a könyvben mind le van írva, logikus példákkal alátámasztva. "

Nagyon azt akarod, hogy elolvassam... jó, el fogom olvasni, már le is töltöttem. :)

indapass2009 2010.01.28. 13:44:56

@Nazareus: "Nem csak jókat, de rosszakat vagy nagyon rosszakat nem. Nyilván nem fekete-fehér a kép, azaz a döntések részben jók részben rosszak és persze van átlagos döntés is, föleg kormányzásban. De a nagyon rossz döntéseket szankcionálni kellene."

De a nagyon rossz döntést is csak útólag derül ki. Amúgy is, előszőr definiáld, hogy mi az a nagyon rossz döntés.

"Söt, akár azt is meg lehetne kockáztatni, hogy ha egy miniszter népszerüsége mondjuk 20% alá esik, akkor azért kap 5-10 év börtönt."

Pont arról beszéltünk, hogy az Átlag Jánosok nem értenek a gazdasághoz. Egy nehéz helyzetben levő országban nem pont a népszerűtlenség jelzi azt, hogy jó döntéseket hoznak? Nem hiszem, hogy az emberek népszerűséggel jutalmaznák a megszorításokat.

Azt is látni kell, hogy az emberek elvesztették realitás érzéküket. Nem értik, hogy az eddigi jólétet is kölcsönökből fedeztük. A jólét csak látszólagos volt, nem volt mögötte semmi.

Ehelyett úgy gondolják, hogy minden jó volt aztán jött a Gyurcsány és elkúrta. Elárulom, ez nem így volt még az öszödi beszéd ellenére sem. Nem véletlen, hogy az idősebb generáció nosztalgiával gondol a Kádár korszakra. Egyszerűen nincs realitásuk.

Nazareus 2010.01.28. 13:56:20

@indapass2009:

"De a nagyon rossz döntést is csak útólag derül ki. Amúgy is, előszőr definiáld, hogy mi az a nagyon rossz döntés."

Persze, a rossz döntés utólag derül ki, ez természetes (ha jobbra tekertem a kormányt bal helyett, az is utólag derül csak ki:), a rossz döntés definiciója egy más kérdés, de biztos vagyok benne, hogy egy elég objektiv határt lehet szabni, ami még egy bizonyos mértékü tévedésnek is helyt ad.

"Nem hiszem, hogy az emberek népszerűséggel jutalmaznák a megszorításokat.",

Nem a megszoritás a baj, hanem a hazudozás és a lopás. Ha valaki be meri vállalni, hogy ez van és ezt kell csinálni, az nem lesz népszerütlen, ha tényleg azt csinálja, amit igért. Népszerütlen attól lesz elsösorban valaki, ha összevissza sumákol és maszatol.

"Egy nehéz helyzetben levő országban nem pont a népszerűtlenség jelzi azt, hogy jó döntéseket hoznak?"

Nem, a jó döntés lehet népszerü még ha megszoritásokkal is jár. Feltéve, ha egyébként hiteles az illetö.

"Nem véletlen, hogy az idősebb generáció nosztalgiával gondol a Kádár korszakra."

Fene tudja, én éltem a Kádár korszakban és nem gondolok nosztalgiával vissza. Jó, tudom én nem vagyok reprezentativ minta :D

szempontpuska 2010.01.28. 14:42:56

én már most sem hőbörgök, legyintek.
Előre
Tucc jobbat?

saci02 2010.01.28. 14:54:13

@O1V1: Kicsit olyan erzesem van mintha semmit sem lehetne tenni ellenuk. Olyan mintha egy gombasfertozestol semmilyen modon nem lehetne megszabadulni...
Valami olyasmire lenne szukseg hogyha eleri az 50% az ervenytelen szavazatok szama, akkor ezek a jeloltek (az osszes) megbukott, ezek nem vehetnek reszt a tovabbi szavazasokon, legalabb 10 evig. Valahogy ra kell dobbenteni oket, hogyha rosszul csinaljak, akkor kiesnek az aranytojas tojo tyuk segge alol.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.01.28. 18:03:46

Azért kell NEM szavazni, ha nem tetszik a választék, mert ezzel jelezzük, hogy van ám itt hely másnak is, nem csak a szarnak és a fosnak. Majd ha lesz olyan, akire szavaznék, akkor szavazok.
És nem a szavazás jogosít fel a hőbörgésre, hanem az, hogy itt élek. Fizetek, szívok, felidegesítenek, már miért ne hőbörögnék? Akárkire szavaznék a mostani választékból, ez lenne, de én jelezni akarom, hogy helló, várunk rád rendes párt, gyere, majd szavazok.
"És igen, hidd el mások is kiábrándultak. Nem vagy egydül." Hát akkor minek akarod megtartani őket?

kirbekurba 2010.01.29. 13:06:19

Tudtok más ötletet??? ha senkire sem akartok szavazni, vagy a kisebb pártokra, akkor jobb lesz?
Egyik párt sem jó nektek, senkinek, akkor ki kormányozza az országot? Mindannyian, mi civilek?
Nem volt elég az utolsó 8 év? Kérdem én.
A tény: KETTŐ PÁRT van akire érdemes, mert a kettő közül az egyik aki kormányozni fog, másnak idén nincs esélye! Gondolkozzatok már el!

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.02.01. 19:30:05

@kirbekurba:

Elképesztő, ha gondolkodni ennyire nem tudó ajánl másoknak gondolkodást. Ezzel együtt, igazad van. Gondolkozni helyes, kívánatos. Javaslom, fogadd meg a saját tanácsod elsősorban magad.

Nem magyarázom. Ha nem jössz rá, akkor nem. Csak tudd, van aki ledöbben azon, hogy mennyire nem látsz át összefüggéseket, milyen szörnyen értelmetlen a szempontod.
süti beállítások módosítása